Wat denken jullie dat de gevolgen voor de cryptomarkt zijn bij goed/afkeuring van bitcoin ETF?

Met de toenemende spanning voor de mogelijke goedkeuring of afkeuring van een Bitcoin ETF zijn er enkele scenario’s om over na te denken:

  1. Goedkeuring van Bitcoin ETF:
  • Zou dit leiden tot een toename van institutionele investeerders in crypto?
  • Hoe zou dit de liquiditeit en marktvolatiliteit beïnvloeden?
  1. Afkeuring van Bitcoin ETF:
  • Welke impact zou dit hebben op het vertrouwen van investeerders in crypto?
  • Zou dit leiden tot een vlucht naar alternatieve crypto-investeringen of een algehele bearish trend?

Welke andere gevolgen zien jullie en hoe denken jullie dat de markt zal reageren?

Voor 10 januari kunnen we een update verwachten waarop de SEC de beslissing bekendmaakt.

De strijd om volume tussen de ETF’s zal de komende weken en maanden toenemen wat positieve effecten zou moeten hebben. Maar sell the news kan altijd.

Ik ben long op bitcoin, 50k target short term. Maar ik verwacht zeker een heftig jaar.

2 Likes

Als de SEC spot Bitcoin ETF’s goedkeurt denk ik dat bitcoin makkelijk richting de 50k kan gaan aangezien ze volgens Bloomberg ook de volgende werkdag al kunnen beginnen met handelen.

Ik ben vooral benieuwd wat de altcoins gaan doen bij goedkeuring van de ETF’s. Het gaat hoe dan ook een spannende week worden!

Hoezo zou de sec de bitcoin etf’s naar meerdere eerdere pogingen dit keer wel goedkeuren? Zijn er ditmaal fundamentele veranderingen ten opzichte van eerdere aanvragen?

De markt is totaal verandert, en ook hebben grote spelers waaronder BlackRock serieuze aanvragen gedaan, en komen ze ook tegemoet aan de wensen van de SEC.

1 Like

Hoop fomo nu! Ik zie btc nog wel vóór de keuring richting de 50k gaan!

Zie hier wat meer achtergrondinfo over de Bitcoin-ETF

1 Like

SEC-voorzitter Gary Gensler deelt opvallend getimede tweet over crypto-investeringen, net voor mogelijke goedkeuring van eerste bitcoin-ETF.

Hij waarschuwt:

  1. Niet alle crypto-aanbieders volgen de wet
  2. Hoge risico’s en volatiliteit
  3. Wees alert op oplichting en fraude

https://twitter.com/GaryGensler/status/1744383653008839126

Morgen wellicht al goedkeuring, donderdagochtend live (bron: Valkyrie voorspelt goedkeuring spot Bitcoin ETFs door SEC op woensdag, handel van start op donderdag - Coinliners.nl)

Wat een shit show! We zijn in ieder geval wat wijzer geworden. Bij goedkeuring piekt $btc naar 48K maar gaat dat ook een 2e keer gebeuren…

1 Like

1 Like

Dit kan ook echt alleen maar in de wereld van crypto…

1 Like

ETF-goedkeuring lijkt er vanavond toch echt aan te komen: CBOE keurt potentiële spot Bitcoin ETF's goed in afwachting van SEC-goedkeuring - Coinliners.nl

Ook op X/Twitter stromen de berichten: https://twitter.com/CryptoMichNL/status/1745140420672102731

Geweldig nieuws! :rocket:

1 Like

En toen was de Bitcoin ETF officieel goedgekeurd (SEC keurt historische spot Bitcoin ETF's goed, koers reageert gek genoeg nauwelijks - Coinliners.nl)! Gek genoeg dat de koers van Bitcoin niet echt reageert, maar juist Ethereum wel!

1 Like

Spot ETF beleeft in ieder geval een vliegende start met een handelsvolume van $4,3 miljard op de openingsdag! Met dit nieuws zet Bitcoin wederom een stap voorwaarts in de financiële wereld.