Tijd om voorzichtig te zijn: Niet iedereen is een marktexpert

Beste forumleden,

De laatste weken als ik een browser of social media open, word ik overspoeld met blogs en nieuwsberichten over altcoins. Ze beloven allemaal massale stijgingen en adviseren in welke munten ik zou moeten investeren.

Ik wil jullie waarschuwen om nu voorzichtiger te zijn dan ooit. Vertrouw niet zomaar op willekeurige voorspellingen die via Telegram of blogs worden verspreid. Het is een bekend fenomeen: zodra de cryptomarkt in de lift zit en een bullrun wordt verwacht, duiken er overal ‘experts’ op.

Via kanalen als YouTube, Twitter, Telegram, Discord en WhatsApp-groepen delen ze adviezen over willekeurige munten met aantrekkelijke koppen als “Top 5 altcoins met 100x winst”, “Whales investeren in deze altcoins”, “Altcoins die naar de maan gaan”, enz.

Het is belangrijk te beseffen dat dit vaak dezelfde mensen zijn die angst verspreiden tijdens een bearmarkt en zich voordoen als experts.

Laat je niet verleiden door dergelijke voorspellingen en doe liever je eigen onderzoek. Ik heb gezien hoe mensen willekeurig investeren in waardeloze munten, alleen omdat ze op Twitter worden genoemd door iemand met veel volgers.

Wees slim, doe je huiswerk en investeer niet blindelings op basis van wat een ‘expert’ zegt.

Pas goed op je investeringen!

3 Likes

Zo is het zeker! Pas altijd goed op.

Als iemand 100x winst beloofd is dat een grote red flag

1 Like