Kunnen we in de nabije toekomst meer crypto-gerelateerde ETF's verwachten?

Zijn er naast Bitcoin ETF’s ook plannen voor ETF’s gericht op andere cryptocurrencies?

Ja, sowieso een Ethereum ETF, maar deze is uitgesteld (SEC stelt beslissing over spot Ethereum ETF door Invesco en Galaxy uit tot 2024 - Coinliners.nl). Verder durf ik het niet te zeggen, maar ik begreep wel dat er geruchten waren over een Solana-ETF.

1 Like

Ethereum zou wel een logische opvolger zijn idd, dat verklaart misschien dan ook de recente stijging in de koers van eth maar ik lees veel geruchten nu, van xrp, tot solana en litecoin :slight_smile:

1 Like

Gaan geruchten dat een Ethereum ETF in mei zal worden goedgekeurd, vandaar inderdaad ook de stijging (Larry Fink van BlackRock ziet grote toekomst in Ethereum ETF na Bitcoin succes - Coinliners.nl).

1 Like

Mooie ontwikkelingen!

Steven McClurg, de CIO van Valkyrie Funds, zou niet verbaasd zijn als er op korte termijn een Spot Ethereum ETF komt. Sterker nog, hij verwacht niet alleen een Spot ETF voor Ethereum, maar ziet in de toekomst ook een Spot XRP ETF op de markt komen.

James Seyffart van Bloomberg zegt hij in mei 2024 nog geen goedkeuring van de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) verwacht voor Spot Ethereum ETFs. Waarom niet? Omdat de SEC nog weinig tot niet heeft gesproken met potentiële uitgevers, terwijl er bij de lancering van de Spot Bitcoin ETFs uitgebreide vergaderingen plaatsvonden.