Ik denk dat het nu te laat is om in Bitcoin te investeren

Nu bitcoin zo bekend is voelt het alsof het te laat is om als ‘vroege investeerder’ in te stappen. Vroeger kon je voor €100 veel bitcoins kopen, maar nu krijg je voor dat bedrag nog geen 0,1 bitcoin.

Met zo’n hoge koers als nu kan de prijs toch niet nog x10 of meer gaan? Is het dan niet beter om te richten op andere crypto’s?

Ik zie bitcoin als het goud onder de crypto en met de aanstaande halving en een max supply van 21.000.0000 denk ik dat het nog steeds een vroeg stadium is.

2 Likes

Het is een misverstand dat het nu te laat zou zijn om in bitcoin te investeren. Deze opvatting bestond al toen bitcoin slechts $12 kostte, en later weer toen het de $1000 bereikte. Maar de geschiedenis van bitcoin toont aan dat het potentieel voor groei blijft bestaan, ondanks eerdere prijsstijgingen.

Bitcoin is niet alleen een investeringsmogelijkheid, maar ook een innovatieve technologie. De onderliggende blockchain-technologie en de aanpak van financiële transacties kunnen op lange termijn waardevol blijven. Ondanks de aanzienlijke stijgingen in het verleden, denk ik dat het zeker nog steeds zinvol kan zijn om in bitcoin te stappen.

4 Likes

Zo innovatief is bitcoin nu ook weer niet anno 2023…

1 Like

Er gaan nog een heleboel halvings komen, ik denk niet dat het te laat is ;-).

2 Likes

Niemand heeft een glazen bol die kan zien wat de koers gaat doen. Het kan echt alle kanten opgaan.

Maar persoonlijk denk ik dat het nooit te laat is om in te stappen. Zelf doe ik aan DCA (dollar cost averaging): elke maand een x bedrag bijkopen. En daarvan heb ik totaal geen spijt.

Nooit geld uitgeven dat je niet kunt missen

2 Likes

Ook ik heb helaas die glazen bol niet maar ik snap dat het misschien kan voelen alsof het ‘te laat’ is om in Bitcoin te investeren, alleen toch zijn er goede argumenten waarom dit niet zo hoeft te zijn.

Ten eerste, ondanks de hoge koers is er nog steeds marktpotentieel voor groei, vooral als Bitcoin meer mainstream wordt. Daarnaast is Bitcoin bekend om zijn veiligheid en stabiliteit (al 15 jaar!) wat het aantrekkelijk maakt voor langetermijn beleggingen.

Technologische verbeteringen zoals het lightning netwerk blijven de efficiëntie verhogen, wat positief kan zijn voor de prijs. Ook is het beperkte aanbod van Bitcoin met de komende halvings een factor die de prijs op lange termijn kan stuwen.

1 Like