Handelen is niet voor iedereen weggelegd

Hierbij een advies voor nieuwkomers in de wereld van cryptocurrency: handelen in crypto is niet voor iedereen weggelegd. Als je twijfelt over je handelsvaardigheden, kun je beter kiezen voor het kopen en vasthouden van crypto, en elke marktdip benutten om via Dollar-Cost-Averaging te investeren.

Zo blijf je rustig op koers en loop je niets mis. Handelen heeft al veel mensen terug bij af gebracht.

Er is voor alles een juist moment; voor houders is dat vaak tijdens een bullmarket. Ik ben ervan overtuigd dat, wanneer de bullmarket terugkeert zoals we verwachten, je een mooie winst kunt behalen als je vasthoudt aan sterke projecten.

Laat je niet meeslepen door de massa, maar volg wat voor jou aantoonbaar winstgevend werkt. In de cryptomarkt is het vooral de tijd die het verschil maakt in het realiseren van winst.

Nieuwe gebruikers in de cryptowereld moeten begrijpen dat handelen in crypto wezenlijk verschilt van gokken, waarbij een simpele gok al tot resultaat kan leiden. Als je een beginner bent in de wereld van crypto, overweeg dan het volgende voordat je begint met handelen:

  1. Verdiep je in de volatiele aard van de markt.
  2. Leer hoe je grafieken kunt analyseren.
  3. Neem de tijd om te oefenen met demo-geld voordat je aan echte handel begint.
  4. Wees niet hebzuchtig; neem winst wanneer het verstandig is en streef er niet naar om alles in één keer te winnen.

Als je te veel gefocust bent op winst in plaats van op het ontwikkelen van vaardigheden, of als je hier geen tijd voor hebt, kun je overwegen om te beginnen met copy trading. Bij copy trading kopieer je de handel van ervaren handelaren om winst te maken. Deze optie is alleen niet op alle beurzen beschikbaar, slechts enkele zoals Bybit bieden het aan.

2 Likes

Ik heb zelf een aantal vervelende ervaringen gehad met handelen en ontdekt dat het je financieel absoluut weer bij af kan brengen als je niet voorzichtig bent.

Hoewel ik nu een betere handelaar ben, blijf ik voorzichtig. De beste manier voor beginners om hun weg te vinden op de markt is door te kopen en vast te houden, en dan te verkopen als de prijs stijgt. Blijf vooral weg bij futures :wink:

5 Likes

Hefboom iig niet hoger zetten dan x5

1 Like

Beter gewoon geen hefbomen gebruiken als je de basis niet onder de knie hebt.

4 Likes

Als je van 100 dollar 1000 hebt kunnen maken met spot trading kan je voorzichtig experimenteren met (lage) leverage trading.

1 Like